Palec Boży to gra, która okazała się dla nas niezwykle dobrą pozycją familijną, a zarazem miłym wspomnieniem gry podwórkowej w kapsle. Tytuł ten ukazał się nakładem wydawnictwa Foxgames.
O co chodzi w grze?
Podczas rozgrywki wcielamy się w bożków różnych starożytnych religii. Mając do dyspozycji posłańców będziemy próbowali zesłać ich wprost z niebios na ziemskie wysepki. Dzieje się to za pomocą naszych pstryknięć małymi żetonami, które ich symbolizują. Jeśli wylądują na 1 z 4 wysp, dadzą nam możliwość zbudowania świątyni. Na planszy widnieje również tzw. pępek świata. Trakcie naszej tury może przynieść nam punkty za obecność naszych żetonów na planszy w danej chwili. Do tego dochodzą karty praw, które dostarczają nam dodatkowe wyzwania podczas gry lub lekko modyfikują zasady w danej rundzie. Cała rozgrywka trwa 3 lub 4 rundy w zależności od liczby graczy.
Wrażenia
Palec Boży to kolejna gra, która poprzez swoją dynamikę i angażującą rozgrywką, może bardzo szybko uplasować się pośród dobrze już przyjętych gier familijnych takich jak Obłędny Rycerz, Takenoko, Potwory w Tokio czy Wybuchowa Mieszanka.
Co fajnego dostrzegliśmy w tej grze? Przede wszystkim nawiązanie do gry w kapsle, która chyba była nieodzownym elementem zabawy na podwórkach. Dla nas sentyment, a dla dzieci dobra zabawa.
Dobre w grze jest punktowanie na dwóch płaszczyznach. Z jednej strony za obecność na wyspach, a z drugiej za dominację (najwięcej znaczników). Jest również pępek świata, choć wcelować niego nie jest łatwo, nagroda za powodzenie jest warta próby. Jest więc parę sposobów, dzięki którym możecie zbierać punkty.
Karty praw ciekawie urozmaicają grę, niekiedy naginając jej zasady. Głosowanie przy ich wyborze z użyciem kciuków przywodzi na myśl czasy Imperium Rzymskiego.
Wykonanie gry spodobało nam się od razu. Przede wszystkim ze względu na planszę w formie maty (bardzo lubimy maty do gier!). Jest ona naprawdę duża. Grafika na niej zawarta przypomina wysepki greckie i kojarzy nam się ze starożytną Grecją i panteonem greckich bogów spoglądających na śmiertelników prosto z Olimpu.
Gra jest szybka, dynamiczna i nie dłuży się wcale. Gracze nie mają przygniatających decyzji do podejmowania, więc rozgrywka przebiega wartko. Bezpiecznie możnaby określić długość partii w okolicach 30 minut.
Podsumowując, Palec Boży to szybka, prosta, nie za trywialna gra zręcznościowa, dzięki której przyjemnie spędzicie pół godziny w dowolnym towarzystwie w wieku przynajmniej 6 lat.
Dziękujemy wydawnictwu Fox Games za przekazanie egzemplarza gry do recenzji.