Nasze głosy w plebiscycie Planszowe Gram Prix 2020

Jesteśmy w trakcie trwania corocznego plebiscytu Planszowego Gram Prix 2020 organizowanego przez serwis Board Times. Cała akcja, którą objęliśmy patronatem medialnym potrwa do 21. lutego. Do tego czasu możecie wiać udział w głosowaniu na wiele kategorii wprost ze świata gier planszowych, do którego gorąco zachęcamy. Swoje głosy możecie oddać klikając poniższy link:

https://planszowegramprix.pl/

My jesteśmy już po głosowaniu, więc chcemy Wam zdradzić nasze wybory w kategorii związanej głównie z tytułami planszówkowymi, które skradły nam serce. Oddaliśmy głosy podwójnie, więc czasem w jednej kategorii możecie zobaczyć dwie ulubione gry. 🙂

Przejdźmy do poszczególnych kategorii:

Najlepsza GRA

Miasteczka — All in Games (Ania i Szymon)

Świetna gra rodzinna, w której budujemy własne miasteczko dla małych zwierzątek, które bardzo chcą tam zamieszkać. Dużo planowania, małe strategie przez całą rozgrywkę i dużo uwagi, żeby się nie zablokować. Nasze wrażenia znajdziecie tutaj.

Najlepsze ROZSZERZENIE

Kroniki Zbrodni: Noir — Foxgames (Ania i Szymon)

Uwielbiamy rozwiązywać zagadki detektywistyczne, zakochaliśmy się wręcz w grze Kroniki Zbrodni. Gdy tylko dowiedzieliśmy się o dodatku, wiedzieliśmy że musimy go mieć. Chcąc rozwikłać kolejne tajemnice popełnionych przestępstw przeniesiemy się do Ameryki lat 50. i 60., w których dominował klimat noir. Nic więcej nie zdradzimy, ale jeśli lubicie tego typu gry to ten tytuł na pewno się Wam spodoba.

Najlepsza GRA DLA 2 OSÓB

Mandala — Rebel (Ania)

Mandala to niepozorna gra, w której gracze „dosypują” piasku do dwóch mandali widocznych na planszy. Urok tej gry, z punktu widzenia mechaniki, polega na wpływie gracza na to, jaki kolor piasku przyniesie mu punkty. Dodatkowo, możemy starać się utrudnić przeciwnikowi ich zdobywanie, przez blokowanie odpowiednich kolorów. Gra jest łatwa do zrozumienia, co nie zmienia faktu, że mając dobrego oponenta, trzeba się nieźle nagłowić, żeby jak najskutecznie go blokować, zdobywając jak najwięcej punktów samemu.

Zamek — Nasza Księgarnia (Szymon)

Zamek jest kolejną odmianą gry Carcassonne, w której układamy płytki terenu i stawiamy na nich swoich pracowników, by zdobywali dla nas na nich punkty. Autor, jeden z najbardziej rozpoznawanych projektantów gier planszowych — Reiner Knizia, stworzył na podstawie mechaniki Carcassonne (Klausa-Jürgena Wredego) grę, w której gracze wspólnie budują nie całą krainę, a pojedynczy tytułowy zamek. Bardzo przyjemny tytuł dla dwojga graczy, którzy lubią gry oparte o układanie kafelków.

Najlepsza GRA EDUKACYJNA

Cud Miód — Granna (Ania i Szymon)

Gra, która uczy i bawi jednocześnie? Nasz wybór padł na Cud Miód, w której poszukujemy pyłku roślin w okresie ich kwitnienia, by potem nasze pszczółki mogły zrobić z nich pyszny miód. Gra świetnie ćwiczy pamięć oraz pięknie obrazuje jak ogromne znaczenie mają dla nas te pracowite owady. Recenzja tutaj.

Najlepsza GRA Z KLIMATEM

Wyprawa do El Dorado — Nasza Księgarnia (Ania)

Uwielbiacie przygody? To dobrze trafiliście, ta gra przenosi Was wprost do gęstej dżungli, w której czeka wiele niebezpieczeństw, ale i niespodzianek. W tej wyprawie weźmie udział wiele różnych osób, które mając różne umiejętności pomogą Wam przetrwać i dotrzeć do złotej krainy. Szczegóły rozgrywki znajdziecie w recenzji.

Brzdęk! W Kosmosie! — Lucrum Games (Szymon)

Po sukcesie pierwszej edycji gry Brzdęk! Nie Drażnij Smoka!, gdy dowiedzieliśmy się, że będzie kolejna część, tym razem w klimacie kosmicznym, byliśmy pewni, że chcemy w nią zagrać. Nie zawiedliśmy się. Brzdęk! W! Kosmosie! okazał się godnym następcą pierwowzoru, wnosząc nieco nowych rozwiązań, a nie modyfikując nadmiernie mechaniki. Klimat gry, ponad naprawdę świetnie zaprojektowane komponenty, tworzą niezliczone nawiązania do innych produkcji fantastycznych, które zrobione w sposób lekko karykaturalny, wprowadzają dużo humoru w rozgrywkę. Recenzja na naszym blogu pojawi się niebawem.

Najlepsza GRA DLA DZIECI

Obłędny rycerz — Foxgames (Ania)

Ta gra to prawdziwy hit, najmłodsi członkowie naszej rodziny wręcz oszaleli na punkcie tego tytułu. Dzieci bardzo chętnie przystępują do rozgrywki, ze względu na wartką akcję, interaktywne plansze, intensywną rozgrywkę i ciągłą współpracę. Z swojej strony naprawdę polecamy! Recenzja pod linkiem.

Lisek Urwisek — Nasza Księgarnia (Szymon)

Lisek Urwisek jest kolejną grą w kategorii gier dla dzieci, po którą bardzo chętnie sięga nasz niespełna 6-letni syn i to tak naprawdę jego wyborem kierujemy się w głosowaniu. Jest to gra kooperacyjna, w której, na drodze dedukcji, staramy się określić, który z lisów z miasteczka winien jest przywłaszczenia sobie ciasta. Na podstawie kości poruszamy się, aby odkryć kolejne przymioty złoczyńcy, albo odkrywamy kolejnych podejrzanych. Dużo przyjemnej, umysłowej zabawy w estetycznej oprawie.

Najlepsza GRA POLSKIEGO AUTORA

Minerały — IUVI Games (Ania)

Minerały autorstwa Magdaleny Śliwińskiej, do tej pory wzbudzają w nas estetyczny zachwyt. Gra prezentuje się przepięknie! Mechanicznie gra również dobrze się broni. Spotykamy się tu ze zbieraniem kolekcji minerałów oraz sprytne przemieszczanie naszych pionków na modularnej planszy, która z każdą rozgrywką będzie inna. Dobrze mieć ustaloną strategię przynajmniej na dwa ruchy do przodu, gdyż możemy się zagonić w ślepą uliczkę. Pełna recenzja tutaj.

Plażing Parawany w dłoń! — Smart Flamingo (Szymon)

Plażing: Parawany w Dłoń! autorstwa Łukasza Makucha i zespołu Logotomia jest grą, w której odgradzamy sobie kawałki plaży, żeby zdobyć leżące na niej skarby. Robimy to naśladując naturalne zjawisko, czyli rozstawiając na niej parawany i inne plażowe graty. Gra jest bardzo dobra mechanicznie i przyjemna estetycznie, a, ponad wszystko, osadzona w rodzimych realiach nadmorskiego wypoczynku. Wielki podziw wzbudzała w nas wszechobecność autora i jego wyjście do ludzi, żeby dopracować i zareklamować swoje dzieło. Naszą recenzję z czasów przed kampanią znajdziecie tutaj.

(zdjęcie prototypu — chwilowo nie dysponujemy zdjęciami z wydanej wersji [która wygląda jeszcze lepiej :)])
(zdjęcie prototypu — chwilowo nie dysponujemy zdjęciami z wydanej wersji [która wygląda jeszcze lepiej :)])

Najlepsza GRA SOLO

Dziennik: Wyprawa 1907 — Foxgames (Ania i Szymon)

Ta interaktywna gra książkowa, która jest kolejną zaraz po Dzienniku 29, wciąga gracza natychmiast. Nie tylko poprzez niesamowitą, spowitą tajemnicą fabułę, ale w równym stopniu poprzez łamigłówki. Nie raz nasz sposób myślenia zostanie wystawiony na próbę, gdyż nie zawsze to co widać na pierwszy rzut oka, jest tym czym się wydaje. Ogólna znajomość świata, ołówek, internet i niestandardowy tok myślenia przyniosą nam oczekiwany wynik. Nam ten fakt ogromnie się spodobał! Im dłużej musimy pomyśleć nad rozwiązaniem, tym więcej satysfakcji mamy na koniec. Jeśli lubicie pogłówkować i spojrzeć na pewne rzeczy inaczej niż zwykle, a przy tym przeczytać niezwykłą opowieść koniecznie sprawcie sobie ten tytuł!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *