Dzisiaj przybliżymy Wam nowinkę od wydawnictwa Granna. Grę Rakieta, w której będziecie budować… nie zaskoczymy Was — rakietę. 🙂 Haczyk polega na tym jednak z powstanie owa rakieta. Aby zdobyć niezbędne komponenty, udacie się na złomowisko. Gra jest debiutem Michała Grynia. Zobaczmy więc, jak wyszło.
Klask
Pisząc ten tekst jesteśmy świadomi, iż powracamy do bardzo dobrze znanej i popularnej gry. Wielu osobom, gry Klask: Szałowa bitwa na magnesy, nie musimy przedstawiać, jednak możecie się dziwić lub nie, my w Klask nie graliśmy, dopóki tytuł ten nie doczekał się reedycji dzięki wydawnictwu Rebel.
Jeśli są wśród Was tacy jak my, czyli nie mający wcześniej okazji do zagrania w tego klasyka, to zapraszamy na kilka słów z naszej strony o tej dwuosobowej niezwykle rywalizacyjnej grze.
Wojownicy katakumb
Choć może trochę wstyd się przyznać, ale dopiero teraz mieliśmy okazję pograć w grę z serii Wojownicy podziemi. Do nas trafiła świeża odmiana: „Katakumby karkołomnych koszmarów”, którą, jak całą serię, wydaje słusznie Lucrum Games, więc jak tylko czas pozwolił, hyc do lochu (w sensie, do katakumb 😉 ) łoić potwory. Jako że to dla nas świeże doświadczenie, skupimy się na niej ogólnie, a nie na porównywaniu z innymi grami z serii.
Pakal
Otwierając pudełko gry Pakal, wydanej przez Dante, do końca nie wiedzieliśmy czego się spodziewać po tym intrygującym i przyciągającym uwagę tytule. Zawartość okazała się nie mniej interesująca, gdyż po rozłożeniu sporej ilości komponentów, otrzymaliśmy klimatycznie zawoalowaną grę z naszego dzieciństwa.
Proszę wsiadać!
Dawno nie było u nas gry z wydawnictwa Portal. Dzisiaj premierę ma gra Proszę wsiadać! Nowy Jork & Londyn autorstwa Saashiego. Jest to lekka wykreślanka, w której każdy planuje swoją linię autobusową. Brzmi jak dobra zabawa. Pudełko wygląda świetnie. Zobaczmy, czy gra się równie dobrze.
Pociąg widmo
Kiedy widzimy kolejną wersję Wsiąść do pociągu od razu zastanawiamy się czym nas dana edycja zaskoczy tym razem. I proszę bardzo, jest! Doprecyzowując jest to wariacja Pierwszej podróży, skierowanej do młodszych graczy o lekko mrocznym podtytule Widma autorstwa Alana M. Moona. Oczywiście nadal wydawcą polskiej edycji jest Rebel.
Źli do szpiku kości
Za nami nasze pierwsze spotkanie z grami z serii Villainous od wydawnictwa Ravensburger. W nasze ręce trafiła Disney Villainous: Źli do szpiku kości, gra niezależna, która również może być grana w połączeniu z innymi grami Disney Villainous. Pod grą podpisało studio Prospero Hall, które może być Wam znane z Horrified, które zachwalaliśmy wiosną. Zobaczmy zatem, co ciekawego jest w Złych do szpiku kości.
Kościane ekspedycje
Skoro Rainer Knizia zawitał już w tym tygodniu na naszego bloga, to nie sposób nie wspomnieć o grze Lost Cities. Tym razem jednak nie o tej sprzed 23 lat, tylko jej świeżej wersji tejże w formie roll-and-write — Lost Cities: Gra kościana. Zobaczmy, co doktor K. wymyślił dla nas tym razem.
Prehistoryczne Kingdomino
Serii królewskiego domino chyba nie trzeba Wam przedstawiać, a jeśli trzeba, to polecamy nadrobić zaległości, bo są to naprawdę świetne gry. Trochę zaskoczeniem dla nas było pojawienie się nowej gry pod szyldem Kingdomino — Kingdomino Prehistoria. Sprawdźmy, czym Bruno Cathala nas zaskoczy tym razem. Wydawcą serii niezmiennie jest Fox Games.
Pętla
Gry kooperacyjne, jak już pewnie wiecie, stanowią jeden z ulubionych przez nas gatunków. Przyjemnie jest wspólnie cieszyć zwycięstwem lub denerwować niepowodzeniem. Dzisiaj pokażemy Wam świetną grę kooperacyjną Pętla od Lucrum Games, w której nie dość, że uratujecie wszechświat od zagłady, to jeszcze nieźle się przy tym ubawicie. Autorami gry są Maxime Rambourg i Théo Rivière. Zapraszamy na recenzję.