Natchniony Dixit

Wydawnictwo 2 Pionki przedstawiło nam grę, która łączy ze sobą mnogość wspaniałych obrazów z mechaniką z pogranicza Dixita oraz kalamburów. Gra Muza Jordana Sorensona została opatrzona ilustracjami, nad którymi pracowała aż czworo grafików: Apolline Etienne, Andre Garcia, Daniela Giubellini oraz Kristen Plescow.

Co jest w pudełku?

Karty Arcydzieł
Karty Inspiracji

Jak grać w Muzę?

W podstawowym wariancie, dzielimy graczy na dwa lub trzy zespoły liczące przynajmniej po dwie osoby. Drużyna, do której należy najmłodszy gracz, rozpoczyna grę.

Aktywna drużyna wybiera członka, który będzie pełnił rolę tytułowej Muzy. Jego zadaniem będzie naprowadzenie reszty zespołu na właściwą kartę, w ramach ograniczeń, o których za chwilę.

Drużyna po lewej od aktywnej dobiera 6 kart Arcydzieł oraz 2 karty Inspiracji. Wybiera po jednej z obydwu typów i przekazuje Muzie aktywnego zespołu.

Muza, zapoznaje się z Arcydziełem, po czym zwraca je. Następnie, ujawnia kartę inspiracji i na jej podstawie wymyśla i podaje podpowiedź dla drużyny.

Wszystkie 6 kart Arcydzieł zostaje potasowane i rozłożone przed aktywną drużyną, która musi zgadnąć na podstawie otrzymanej podpowiedzi, która została wybrana. Muza może jedynie powtórzyć wcześniej udzieloną podpowiedź. Jeżeli wytypują prawidłowo, otrzymują kartę. W przeciwnym wypadku, otrzyma ją drużyna po lewej.

Gra kończy się w momencie zdobycia 5 kart Arcydzieł, a drużyna która tego dokona, wygrywa grę.

Rozgrywka 2- i 3-osobowa

W tym wariancie, tworzycie tylko jedną drużynę. Muzą będzie kolejno jeden z graczy. Będąc w tej roli, przejmuje obowiązki „drużyny po lewej”, samemu dobierając jedną kartę Arcydzieła oraz dwie Inspiracji (z których wybiera jedną), po czym, po podaniu podpowiedzi, dobiera dodatkowe 5 Arcydzieł. Sześć kart tasuje i przedstawia reszcie zespołu.

Aby wygrać, musicie zdobyć 5 kart i nie popełnić więcej niż 2 błędy.

Wrażenia

Muza jest świetną grą, w której gramy w dwóch lub trzech drużynach. W każdej turze, jeden z członków aktywnego zespołu jest tytułową muzą i musi reszcie pomóc wskazać właściwą kartę. Sposób, w jaki może to robić jest wyznaczony przez kartę inspiracji, wybraną przez przeciwną drużynę.

Obrazy na kartach Arcydzieł przedstawiają różne bajkowe sceny. Ich charakter jest zróżnicowany, jednak w naszym odczuciu, wszystkie są naprawdę świetne. Ilustracje pokazane na kartach nawiązują tak naprawdę do każdej dziedziny życia, a połączenie ukazanych elementów jest czysto fantastyczne, czasem wręcz absurdalne. Należy przyznać, że grafiki zawarte w grze bardzo mocno oddziałują na wyobraźnię i nie zawsze prosto jest wymyślić nawiązanie zgodne z kartą Inspiracji. Karty Inspiracji, poza instrukcją dla muzy w postaci tekstu mają rysunek gwiazdozbioru obrazującego go. Całość jest pięknie wykonana od pudełka, przez instrukcję po karty Arcydzieł i Inspiracji.

Zasady są bardzo proste i szybko można przejść do rozgrywki, która zresztą nie będzie trwała zbyt długo. W zależności od zespołu, będzie to około 30-40 minut.

Wydawca określił minimalny wiek gracza na 10 lat i wydaje nam się, że jest to w przybliżeniu minimalny wiek, żeby dziecko mogło sensownie brać udział w rozgrywce jako muza albo odgadywać podpowiedzi

Muza jest grą kooperacyjną, przez co będzie miała swoich przeciwników, bo nie wszystkim odpowiada ten typ rozgrywki. Niemniej, jeżeli komuś miły jest Dixit i lubi gry kooperacyjne, to Muza będzie dla niego dobrym wyborem. My lubimy i polecamy. 🙂

Gryf Uczy

Kreatywność

 • • •

Dziekujemy wydawnictwu 2 Pionki za przekazanie egzemplarza gry do recenzji.

Jedna odpowiedź do “Natchniony Dixit”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *